Köp och leveransvillkor - Deco Nord

Köp och leveransvillkor 

Dessa villkor gäller för alla köp av produkter från Deco Nord som görs inom Sverige. Vi har samlat information om köp hos oss, vänligen se separat avsnitt nedan.

  • Priser och avgifter
  • Beställning och leverans
  • Betalningar
  • Garantier, returer, reklamationer, byten
  • Säkerhet
  • Kontaktuppgifter


Beställning och leverans


Vi strävar efter att hantera och skicka alla beställningar snabbt och effektivt, men observera att vi reserverar oss för eventuella fel i lagersaldot.

  • Varor som finns i lager skickas inom 2–5 arbetsdagar.
  • Vid förbeställning: För varor som inte finns i lager meddelar vi dig ett beräknat leveransdatum så snart som möjligt.


Priser och avgifter

  • Alla priser anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och eventuella andra avgifter.
  • Den totala kostnaden för din beställning, inklusive eventuell fraktavgift visas tydligt i kassan innan du bekräftar ditt köp.


Fraktkostnader inom Sverige

  Fri frakt över 2500kr. För beställningar under 2500kr tillkommer en fraktavgift på 79kr.

  Vid köp av gångmattor eller dörrmattor levereras paketet till din närmaste DHL Service Point.

  Vid köp av stora mattor över 150 cm (ej dörrmattor eller gångmattor) levereras paketet med hemleverans.

  Kontakta oss på [email protected] för en offert om du vill skicka din beställning utanför Sverige.


Prisändringar och felaktig information
Vi strävar efter att all information och prissättning ska vara korrekt, men reserverar oss för eventuella prisjusteringar eller fel.

  • Om ett pris är felaktigt och du har lagt en beställning, kommer vi att kontakta dig så snart som möjligt med rätt pris. Du har då möjlighet att acceptera det nya priset eller avbryta din beställning.
  • Om vi inte lyckas nå dig inom rimlig tid kommer beställningen att annulleras automatiskt.

Alla försändelser skickas fullt försäkrade för din trygghet.


Betalning

Vi erbjuder flera smidiga betalningsalternativ för att göra ditt köp enkelt och tryggt.

Kredit- och betalkort:
Vi accepterar Mastercard och Visa. När du betalar med kort tillkommer ingen kortavgift.

Faktura:
Vi samarbetar med Klarna AB för att erbjuda fakturabetalning och delbetalning. För att handla med Klarna faktura måste du uppfylla följande krav;

  • Du är minst 18 år.
  • Du har inga betalningsanmärkningar.
  • Din leveransadress är densamma som din folkbokföringsadress.
  • Du har inga obetalda krav från Klarna.
  • Klarna genomför en förenklad kreditprövning vid köpet för att säkerställa att dessa villkor är uppfyllda.

Klarna konto:
Med Klarna konto kan du själv välja hur mycket du vill betala varje månad och alltid få hem varorna innan betalning. Du har även möjlighet att samla alla dina köp på ett och samma konto, vilket gäller för alla köp du gör via Klarna konto.

För mer information om betalningsalternativen eller Klarna, vänligen besök www.klarna.se.

 

Ångerrätt & reklamation

Ångerrätt:

Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från mottagandet av varan, utan att ange någon anledning. För att ångra ditt köp måste varan returneras i nyskick, oanvänd och i ej uppbruten originalförpackning. För att få full återbetalning måste varan vara i originalemballage och i gott skick. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på köpesumman om varan inte uppfyller dessa krav.

För returer använder du alltid vår returfraktsedel. Returkostnaden beror på varans storlek och leveranssätt:

  • Ombud: 79 kr (för paket mindre än 150 cm i längd eller med längd + omkrets mindre än 300 cm).
  • Hemleverans: 299 kr (för paket större än ovan).

Returer som skickas till ombud för uthämtning eller inte följer våra returvillkor godtas inte. Vi ansvarar inte för eventuella skador som uppstår under returfrakten och du som kund ansvarar för att varan skickas tillbaka i originalemballage.


Reklamation:

Om du upptäcker ett fabrikationsfel på en vara eller om varan är skadad vid mottagandet, ska du reklamera inom 1 dag. Vid reklamation byts varan ut mot en likadan vara i samma storlek (beroende på tillgång i lager), eller så återbetalas köpesumman. Vid skada på varan när du öppnar paketet eller om paketet är trasigt vid leverans, kontakta oss direkt. Vi står för returfrakten vid reklamationer och du bör alltid kontakta oss via e-mail eller telefon innan du returnerar en vara.

Varor inhandlade i vår webbshop kan inte återlämnas eller bytas hos någon av våra återförsäljare.


Ej uthämtade paket / Ej mottagen hemleverans

Ej mottaget paket
Om du ångrar ditt köp efter att paketet skickats, är du skyldig att ta emot paketet och returnera det till oss. Om paketet inte tas emot och registreras som ej mottaget, debiteras du en avgift på 300 kr.

Vi rekommenderar att du alltid säkerställer att du kan ta emot paketet eller hämta ut det inom den angivna tiden för att undvika dessa avgifter.


Personupplysningar

Deco Nord behandlar personuppgifter i enlighet med den europeiska dataskyddsförordningen (GDPR). Dina personuppgifter kommer aldrig att delas med andra företag eller kopplas till externa register utan ditt medgivande.

När du gör ett köp eller interagerar med Deco Nord samlar vi in och behandlar personuppgifter som namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Dessa uppgifter används för att upprätthålla vår kundrelation och för att skicka våra nyhetsbrev via e-post. För ytterligare information om hur dina uppgifter behandlas, vänligen läs vår integritetspolicy.

Om du vill begära en kopia på dina personuppgifter eller få dessa rättade eller raderade, vänligen kontakta oss.

Läs mer om vår integritetspolicy här: https://deconord.se/integritetspolicy/

 

Force Majeure – Vad det innebär för oss

I händelse av att leverans hindras, försvåras eller försenas på grund av omständigheter som ligger utanför vår kontroll, har vi rätt att häva beställningen utan påföljd. Detta innebär att vi inte hålls ansvariga för situationer där vi inte kan fullgöra våra förpliktelser på grund av befriande omständigheter.

Enligt avtalet kan force majeure omfatta följande situationer:

  • Nytillkommen eller ändrad lagstiftning
  • Konflikter på arbetsmarknaden, såsom strejk eller blockader
  • Naturkatastrofer, såsom brand eller översvämningar
  • Sabotage eller stora olyckshändelser
  • Beslut från myndigheter som negativt påverkar marknaden eller produkterna, exempelvis restriktioner, försäljningsförbud eller varningar

Vid sådana händelser är vi befriade från ansvar för försenade eller uteblivna leveranser och andra åtaganden som vi annars skulle vara skyldiga att uppfylla enligt avtalet.